23 maart 2011 - 17:48 - Economie
Amerikaanse fastfood-keten McDonald’s, in Marokko sinds december 1992 met de opening van een restaurant aan de kust in Ain Diab, Casablanca, dient op dag van vandaag 30 miljoen maaltijden per jaar in het Koninkrijk.
McDonald’s, in Europa en de Verenigde Staten een gewoon fast-food concept, is in Marokko eerder gezien als een familiaal restaurant. De mensen hebben de gewoonte er met familie of vrienden te gaan.
Om zijn klanten te behouden, innoveert de fast food keten op basis van de Marokkaanse eetgewoonten. McDonald’s biedt bijvoorbeeld een menu "Mabrouk", een "Mac Arabia Tagine" of de ftour van de Ramadan, drie maaltijden die heel veel succes hebben bij de Marokkaanse klanten.
Marokko telt actueel 27 McDonald’s restaurants, die niet minder dan 30 miljoen maaltijden per jaar dienen, waarvan 12 miljoen Big Mac.
Taxi’s in Marokko: einde aan oplichting?
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Belgische toeriste ontsnapt aan verkrachting in Marokko: verdachte gearresteerd
Marokkaan na 20 jaar vrijgelaten uit Iraakse cel
Verkeersruzie eindigt in drama in Agadir
Sofyan Amrabat vernederd door Arsenal-speler (video)
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro
Heineken vindt nieuwe distributeur in Marokko
Booking dicteert wet aan Marokkaanse hotels
Marokkanen pas vijfde: EU-burgers domineren migratie in België
Rijke Spaanse familie investeert in nieuwe Marokkaanse luchtvaartmaatschappij