16 december 2022 - 07:00 - Marokko
Het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau (ONMT) benut de wereldwijde belangstelling voor Marokko als gevolg van het succes van de Atlas Leeuwen om een campagne te starten en het koninkrijk nog meer zichtbaarheid te geven.
De campagne getiteld "We dream big", is een kans voor het ONMT om het imago van Marokko te promoten, aldus Adel El Fakir, directeur-generaal van het verkeersbureau. "Deze wereldwijde zichtbaarheid, gesteund op ongelooflijk sterke waarden die de Atlas Leeuwen en de Marokkaanse fans in Marokko en de rest van de wereld uitdragen, en verspreid door prominenten uit alle continenten in alle wereldmedia, is gewoonweg uniek."
Lees ook: Marokkaans toerisme lift mee op succes Atlas Leeuwen
Volgens de verantwoordelijke dient het huidige enthousiasme gebruikt te worden om zoveel mogelijk toeristen naar Marokko te lokken. Om dit te bereiken wil het ONMT gebruik maken van bepaalde media zoals BeIn sport Mena, de Duitse ZDF, CNN en HBO. Bij de uitvoering van het plan worden ook de grootste touroperators zoals Expedia, Tripadvisor en luchtvaartmaatschappijen op Europees niveau betrokken.
Lees ook: Marokko wil aantal toeristen tegen 2030 verdubbelen
Behalve de nationale markt zijn de beoogde landen voor deze campagne Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, België en Nederland, maar ook de Verenigde Arabische Emiraten, Qatar, Koeweit en Saudi-Arabië, benadrukt het ONMT.
Facelift voor meerdere Marokkaanse luchthavens
Marrakech: eindelijk een oplossing voor parkeren?
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Café van hoge ambtenaar gesloopt in Tanger
Sofyan Amrabat teleurgesteld
Gedetineerden mishandeld in gevangenis Tetouan?
Facelift voor meerdere Marokkaanse luchthavens
Marrakech: eindelijk een oplossing voor parkeren?
Café van hoge ambtenaar gesloopt in Tanger
Gedetineerden mishandeld in gevangenis Tetouan?
Marrakech: psychose na fatale voedselvergiftigingen
Nieuwe ontwikkelingen in zaak vrouw aangevallen door zwerfhonden in Casablanca
Marokkaanse CBD-markt in opmars: chocolade, thee, snus...
Eerste directe vlucht Tetouan-Amsterdam landt met succes