13 oktober 2020 - 14:20 - Marokko
Marokkaans drankbedrijf ’Société Boissons du Maroc’ heeft het moeilijk door de coronacrisis. Om die reden heeft het bedrijf de verkoopprijs van haar biermerken verhoogd.
De groothandelsprijs voor een blikje Flag Pils of Stork van 33 cl is gestegen van 11 naar 12 dirham, een stijging van 10%. De reactie van slijterijen liet niet lang op zich wachten, de prijzen van het bier die het drankenbedrijf maakt, werden onmiddellijk verhoogd met 5 dirham. Voor consumenten is dit slecht nieuws.
Bedrijvengroep ’Société des Boissons du Maroc’ behaalde in de eerste helft van 2020 een nettowinst van 33 miljoen dirham, dat is een daling van 65% ten opzichte van het jaar daarvoor in dezelfde periode.
Casablanca onteigent eigendommen
Ayoub El Kaabi: voorstellen die niet geweigerd kunnen worden
Marokko bij toekomstige vredesmissie in Gaza?
Marokko koopt de Ghiath Smart Patrol, een ultramodern politievoertuig
Marokko-Algerije: Algerijnse zenders boycotten terugwedstrijd
"Trouw me zonder bruidsschat": hashtag leidt tot discussie in Marokko
Marokko bij toekomstige vredesmissie in Gaza?
Marokko koopt de Ghiath Smart Patrol, een ultramodern politievoertuig
Marokko-Algerije: Algerijnse zenders boycotten terugwedstrijd
"Trouw me zonder bruidsschat": hashtag leidt tot discussie in Marokko
Tientallen leerlingen vergiftigd op school in Casablanca
Marokkaanse blauwe bessen veroveren de wereld
Burgemeester in Marokko 12 jaar cel in voor vervalsing en oplichting
Hotels in Marokko te duur, Marokkanen kiezen buitenland voor vakantie