4 mei 2020 - 16:00 - Economie
Het Marokkaans verkeersbureau ONMT wil de toeristische sector redden dankzij de interne vraag in de komende maanden.
L’économiste bericht dat het management van het ONMT aan toerismeprofessionals, en voornamelijk hotels, heeft gevraagd om hun prijzen te herzien voor lokale toeristen.
Het is volgens het verkeersbureau noodzakelijk dat "het nationaal toerisme niet meer als het vijfde wiel aan de wagen wordt beschouwd waarvoor men enkel interesse toont wanneer de internationale situatie slecht is".
Het lokaal toerisme is doorgaans goed voor 30 procent van alle overnachtingen in Marokkaanse hotels. Reden daarvan is dat er "een echt beleid ontbreekt inzake duur, prijs en aanbod".
Om daar verandering in te brengen heeft het ONMT de campagne #3lamantla9aw gelanceerd. Het doel is de Marokkanen bewust te maken van de "Made in Morocco" om de toeristische sector te steunen tijdens en na de coronacrisis.
Chaos in Marrakech door quads en buggy’s
Marokko: minder armoede, sterkere middenklasse
Marokko, koning van de Afrikaans green
Marokkaanse diaspora: vakantie verpest door administratieve rompslomp
Facelift voor meerdere Marokkaanse luchthavens
Marrakech: eindelijk een oplossing voor parkeren?
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Chinese giganten investeren $910 miljoen in Tanger
Marokko investeert fors in luchtvaart voor WK 2030
Tomatenprijzen in Marokko opnieuw gestegen
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro