11 september 2019 - 19:00 - Economie
Het Marokkaans verkeersbureau ONMT heeft een partnerschap gesloten met C-Trip, grootste online Chinese reisagentschap.
De overeenkomst geldt voor een periode van drie jaar en doelt op een toename van het aantal Chinese toeristen die het koninkrijk bezoeken.
Marokko streeft ernaar jaarlijks meer dan 500.000 Chinese toeristen te verwelkomen, met name dankzij de marketingsamenwerkingen met C-Trip.
De overeenkomst werd door Adel El Fakir, directeur generaal van het ONMT, en Liang Jianzhang, president van C-Trip, ondertekend. Het reisagentschap zal meer zichtbaarheid geven aan de bestemming Marokko, met name via online reclamecampagnes.
C-Trip werd in 1999 opgericht en is één van de grootste online reisagentschappen en in China en in de wereld. Het bedrijf zit sinds 2003 in de Nasdaq.
Marokko versterkt leger met Sea Guardian drones
Marokko veilt zijn schepen
Spanje: ophef om "geheime reizen" Pedro Sanchez naar Marokko
Zeedijk van Moskee Hassan II in Casablanca krijgt facelift
Marokkanen gemarteld in Birma: justitie neemt zaak in behandeling
Chaos in Marrakech door quads en buggy’s
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Chinese giganten investeren $910 miljoen in Tanger
Marokko investeert fors in luchtvaart voor WK 2030
Tomatenprijzen in Marokko opnieuw gestegen
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro