11 juni 2018 - 17:20 - Cultuur
Tijdens de Ramadan voeren Marokkaanse televisiezenders strijd om zoveel mogelijk kijkers aan te trekken. En ook dit jaar presteert 2M het best.
Volgens de wekelijkse ranglijst van het Interprofessioneel Centrum voor Audimetrie (CIAUMED) behaalde 2M in de week van 31 mei tot 6 juni een marktaandeel van 51,6% tegen slechts 18,9% voor Al Aoula.
Het verborgen cameraprogramma "Mchiti Fiha" werd door 10 miljoen kijkers gevolgd (68,5% marktaandeel). Daarna volgt "Camera show" met eveneens bijna 10 miljoen kijkers (66,1% marktaandeel). De serie "Hay El Bahja" werd door 9 miljoen mensen gevolgd en "Kabour w Lahbib" door 5,4 miljoen kijkers.
Op Al Aoula boekt "Dahika" het meeste succes met 27,8% marktaandeel. Daarna volgen de series "Derb" met 3 miljoen kijkers, "Al Wajh Al Akhar" met 21,4% marktaandeel en "Qouloub Taiha" met bijna 3 miljoen kijkers en 31,6% marktaandeel.
Rusland zet Marokkaanse studenten uit
Karima Gouit in zware moeilijkheden na beledigen agent
Hoe Algerije Marokko online probeert te ondermijnen
Marokko: nieuw snelwegproject
Marokko sterker dan China en Rusland op Europese fosfaatmarkt
Tientallen Marokkanen "vastgehouden en gemarteld" in Thailand
Karima Gouit in zware moeilijkheden na beledigen agent
Malika Ménard betoverend met Marokkaanse kaftan
Rym Fikri reageert op aanvallen schoonfamilie
Britse actrice Cheryl Fergison vertelt over huwelijk met Marokkaan
Twee jaar cel voor makers liedje "Kobi atay" in Marokko
Manal Benchlikha schittert in kaftan op Emi Gala in Dubai (foto’s)
Salma Rachid onder vuur in Marokko
Chaos op concert Marwan Khoury in Casablanca