9 mei 2020 - 18:00 - Marokko
UN-Women, VN-Entiteit voor Gendergelijkheid en de Empowerment van Vrouwen, heeft samen met televisiezender 2M een bewustmakingscampagne gelanceerd om mannen in Marokko aan te moedigen hun vrouwen meer te helpen tijdens de lockdown.
Het doel van de campagne "Hit Ana Rajel" is Marokkaanse mannen aan te moedigen om vaker mee te helpen in het huishouden tijdens en na de sanitaire crisis.
UN-Women zal via 2M een tiental voorlichtingsspots uitzenden waarin mannen worden "aangemoedigd om meer betrokken te zijn binnen het gezin door actief deel te nemen aan huishoudtaken en aan de opvoeding en zorg van de kinderen".
Deze bewustmakingscampagne streeft naar een echte mentaliteitsverandering en meer gendergelijkheid. De filmpjes duren ongeveer 1 minuut en geven het woord aan geëngageerde mannen en vaders uit verschillende sociale lagen, die spontaan over hun dagelijks leven spreken en Marokkanen aanmoedigen om meer verantwoordelijkheid te dragen binnen het huishouden en hun vrouwen te helpen".
Facelift voor meerdere Marokkaanse luchthavens
Marrakech: eindelijk een oplossing voor parkeren?
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Café van hoge ambtenaar gesloopt in Tanger
Sofyan Amrabat teleurgesteld
Gedetineerden mishandeld in gevangenis Tetouan?
Tanger versterkt veiligheid
Marokkaanse kamerleden willen TikTok verbieden
Spanje verhoogt militaire aanwezigheid op betwiste gebieden met Marokko
Zeilboot gezonken door orka-aanval bij Marokko
In Europa gestolen luxe-auto’s bestemd voor Marokko
Jonge Marokkanen breken met religieuze taboes
Marrakech in oorlog tegen fastfoodzaken
Na maanden op de vlucht geeft Marokkaanse YouTuber zich over aan de politie