21 september 2021 - 12:40 - Economie
Marokko heeft een grote communicatiecampagne gelanceerd in de Verenigde Staten, ondersteund door een pop-up showroom. De actie vindt plaats op de Hudson Yards Public Square & Gardens en heeft tot doel het exporteerbare aanbod van het koninkrijk te promoten.
De campagne is opgevat als een uitwisseling, waarbij New Yorkers worden uitgenodigd om "blind" de delicatessen te proeven, die speciaal door de Marokkaanse chef-kok Yasmina Ksikes zijn ontworpen. Het thema "Marokko, koninkrijk van de smaak", is voor deze gelegenheid gekozen en de nadruk wordt hierbij gelegd op vijf sectoren, namelijk: groenten en fruit, citrusvruchten, olijfolie, plaatselijke producten en visserijproducten.
Lees ook: Marokkaanse tomaat belemmering voor Nederlandse tomatenexport
Het Marokkaanse export-aanbod is dankzij het sinds enkele jaren in Marokko gevoerde landbouwbeleid, zeer gediversifieerd, met producten die uniek zijn door hun smaak en hun concurrentievermogen. De Marokkaanse landbouw- en visserijproducten zijn een garantie geworden voor betrouwbaarheid, geloofwaardigheid en authenticiteit, en voldoen zij aan alle consumptiecriteria.
Lees ook: Landbouw: Marokko wil Britse markt veroveren
Marokko werd lange tijd als een agrarisch land beschouwd en is dankzij zijn unieke klimaatomstandigheden, de kosten van het levensonderhoud, de geografische ligging en aantrekkelijkheid voor buitenlandse investeringen, uitgegroeid tot een belangrijke speler op het gebied van de export van agro-voedingsmiddelen en visserij. Gezien deze voordelen hebben de exportorganisaties EACCE en Foodex, deze unieke voorlichtings- en promotieactie georganiseerd, die gericht is op de consumenten op de Amerikaanse markt.
Marhaba 2024: recordaantal reizigers verwacht
Tanger versterkt veiligheid
Marokkaanse kamerleden willen TikTok verbieden
Spanje verhoogt militaire aanwezigheid op betwiste gebieden met Marokko
Zeilboot gezonken door orka-aanval bij Marokko
Nicki Minaj niet welkom op Mawazine-festival?
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro
Heineken vindt nieuwe distributeur in Marokko
Booking dicteert wet aan Marokkaanse hotels
Marokkanen pas vijfde: EU-burgers domineren migratie in België
Rijke Spaanse familie investeert in nieuwe Marokkaanse luchtvaartmaatschappij