23 december 2014 - 18:12 - Economie
Het merk Marokko is ruim 48 miljard dollar waard en stijgt met drie plaatsen naar de 64e plek in de nieuwe ranking van het Britse instituut Brand Finance.
Volgens de organisatie was het merk Marokko 40 miljard waard in 2013. Voor de ranking werd gekeken naar de investeringen, toerisme, goederen en diensten en het menselijk kapitaal.
Marokko won vijf plaatsen vanwege de goede resultaten van het toerisme en het menselijk kapitaal. In Afrika is Marokko 5e na Zuid-Afrika (35), Nigeria (49), Egypte (54e) en Algerije (56e).
In de Arabische wereld doet Marokko het ook goed op de 8e plek. Eerst komen Saoedi-Arabië (22), de Verenigde Arabische Emiraten (32ste), Qatar (36ste), Koeweit (51e), Egypte (54), Algerije (56e) en Oman (62e). Tunesië staat nog niet in de ranking.
De ranking wordt zonder verrassing aangevoerd door de Verenigde Staten met een merkwaarde van 19.261 miljard dollar. China is tweede met 6352 miljard en Duitsland derde met 4357 miljard.
Café van hoge ambtenaar gesloopt in Tanger
Sofyan Amrabat teleurgesteld
Gedetineerden mishandeld in gevangenis Tetouan?
Marrakech: psychose na fatale voedselvergiftigingen
Algerije stapt naar Internationaal Olympisch Comité in conflict met Marokko
Ryanair stopt meerdere routes naar Marokko
Chinese giganten investeren $910 miljoen in Tanger
Marokko investeert fors in luchtvaart voor WK 2030
Tomatenprijzen in Marokko opnieuw gestegen
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro
Heineken vindt nieuwe distributeur in Marokko