5 september 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse gigant Google is niet meer van plan een kantoor te openen in Marokko. Het land zou daarvoor niet voldoende potentieel hebben volgens Google, die er de voorkeur aan geeft zijn activiteiten in de regio te beheren vanuit Caïro, Egypte.
In 2010 werd Casablanca voorgesteld door Wael Fakharany, CEO van het Google kantoor in Caïro, als de stad die de tweede kantoor van Google zou ontvangen in de MENA regio.
Google is intussen van gedachte veranderd en richt zijn ontwikkelingsstrategie nu op samenwerkingsverbanden, joint ventures en aankoop van bedrijven in Afrika bezuiden de Sahara.
De Marokkaanse markt voldoet niet aan de uitbreidingsambities van Google, zoals aangegeven door de studie van onderzoeksbureau Boston Consulting Group (BCG), die de Amerikaanse gigant aanraadt zich naar de sub-Sahara Afrika te draaien.
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Café van hoge ambtenaar gesloopt in Tanger
Sofyan Amrabat teleurgesteld
Gedetineerden mishandeld in gevangenis Tetouan?
Marrakech: psychose na fatale voedselvergiftigingen
Algerije stapt naar Internationaal Olympisch Comité in conflict met Marokko
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Chinese giganten investeren $910 miljoen in Tanger
Marokko investeert fors in luchtvaart voor WK 2030
Tomatenprijzen in Marokko opnieuw gestegen
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro