16 januari 2011 - 17:49 - Wereld
He Abierto winkelcentrum, die honderden winkels in het hartje van Ceuta verenigt, is van plan aan haar Marokkaanse shoppers klantenkaarten uit te delen.
Met deze actie hoopt het winkelcentrum tussen 1500 en 2000 Marokkaanse klanten met hoge en middelmatige koopkracht aan te trekken. Deze cliënteel zou dan kunnen genieten van een aantal voordelen, kortingen, speciale aanbiedingen, geschenken en gratis parkeerplaatsen, volgens de directeur van het centrum, Ignacio Tendero.
Marokkanen zijn namelijk een meevaller voor de winkels in Ceuta. Zij stimuleren de locale economie legt Tendero uit, eraan toevoegend dat zonder hen bijvoorbeeld, de Zara winkel nooit zijn huidige omvang zou hebben bereikt.
Om de Marokkaanse klanten die winkelen in de Spaanse enclave aan te moedigen, had de stadsraad een budget van 50.000 euro aan dit initiatief toegestaan in 2010.
Facelift voor meerdere Marokkaanse luchthavens
Marrakech: eindelijk een oplossing voor parkeren?
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Café van hoge ambtenaar gesloopt in Tanger
Sofyan Amrabat teleurgesteld
Gedetineerden mishandeld in gevangenis Tetouan?
Ryanair stopt meerdere routes naar Marokko
Wanneer viert Nederland Eid ul-Adha?
Goed nieuws voor terdoodveroordeelde Marokkanen in Somalië
Spanje waarschuwt burgers die Marokko bezoeken
Cybercriminaliteit: Marokkaanse organisatie opgejaagd
Marokkanen betrokken bij ernstige vechtpartij in Spaanse badplaats
Argentinië zet Marokkanen land uit
Nieuwe ontwikkelingen rond tunnel tussen Spanje en Marokko