24 juli 2020 - 13:10 - Economie
Marokko heeft grote plannen voor de auto-industrie in de komende jaren. Het koninkrijk wil een wereldleider worden in de sector en zal zich daarom moeten richten op een "koolstofvrije industrie".
Het koninkrijk is in de afgelopen jaren een referentie geworden voor de autosector. Enkel China en India doen het nog beter dan Marokko, maar daar wil Rabat verandering in brengen.
L’Economiste bericht dat Marokko naar de eerste plaats streeft en het meest concurrerend land in de autosector wil worden. Het ministerie van Handel en Industrie doet daar het nodige voor.
Met de komst van Renault, Peugeot en ruim 250 autotoeleveranciers, waarvan 22 Franse bedrijven, heeft Marokko belangrijke troeven. Vanuit Marokko worden reeds auto-onderdelen naar 74 landen in de wereld geëxporteerd waaronder Frankrijk, Spanje, Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Mexico en Zuid-Korea.
Minister Moulay Hafid Elalamy van Industrie en Handel stelt dat de grootste klanten van de Marokkaanse auto-industrie Renault, Peugeot-Citroën, Volkswagen, Daimler, Ford, GM en Jaguar Land Rover zijn.
Nieuwe ontwikkelingen in zaak vrouw aangevallen door zwerfhonden in Casablanca
Eliesse Ben Seghir recruiter voor Marokko?
Marokkaanse diaspora eist heropening zeeroute Al Hoceima-Motril
Marokkaanse CBD-markt in opmars: chocolade, thee, snus...
Eerste directe vlucht Tetouan-Amsterdam landt met succes
Politieagent in Tetouan betrapt met 11 kilo cocaïne
Chinese giganten investeren $910 miljoen in Tanger
Marokko investeert fors in luchtvaart voor WK 2030
Tomatenprijzen in Marokko opnieuw gestegen
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro
Heineken vindt nieuwe distributeur in Marokko