6 april 2014 - 21:44 - Economie
Sinds het begin van de productie van Dacia Lodgy auto’s in de Renault fabriek in Tanger, werden slechts 76.000 stuks verkocht. De verkopen zijn zelfs met 48 procent afgenomen sinds het begin van het jaar.
De Dacia Lodgy wordt aan een beginprijs van 10.000 euro verkocht. In Europa staan de verkopen van de Lodgy met slechts 0,4 % marktaandeel, ver achter die van directe concurrenten zoals Renault Scenic of C4 Picasso.
Renault wil echter nog niet over een flop praten. Renaud Pirel, marketingverantwoordelijke voor het merk Dacia, stelt dat de Lodgy zijn doel heeft bereikt. Het is de tweede stationwagen van het merk na de Logan MCV en heeft ondanks een sterke daling in de MPV-markt, een plaatsje weten te veroveren op de Europese, Noord-Afrikaanse en Turkse markten.
Ook de Dokker, een ander model van Dacia gemaakt in Tanger, kent een gematigd succes. Volgens Les Echos werden wereldwijd slechtst 58.500 Dokker bedrijfswagens verkocht. De verkopen zijn echter met 50% toegenomen sinds begin dit jaar.
Marokko’s strategie om miljoen Amerikaanse toeristen aan te trekken
Zaak "Escobar van de woestijn": Abdenbi Bioui in kritieke toestand
Chloe Kelly geniet van zonnige vakantie in Marrakech
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Zorgwekkende vormpip voor Marokkaanse internationals
Richkid veroordeeld tot doodstraf voor moord in Marokko
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven
Marrakech wil van vervuilende industrie af
Volotea start nieuwe route naar Marokko
Marokkaanse bankengroep officieel verkocht
Ryanair onder vuur in Marokko