30 augustus 2011 - 11:00 - Cultuur
De strijd was hevig tussen de Marokkaanse tv-zenders tijdens deze Ramadan maand om de hoogste kijkcijfers te halen. Helaas hebben de weinig aantrekkelijke producties en de eindeloze reclameblokken ervoor gezorgd dat heel wat Marokkaanse kijkers zich tot de Arabische satellietzenders draaiden.
Het laatste rapport van Marocmétrie voor de eerste drie weken van de Ramadan, is zeer duidelijk. Behalve 2M die 54,9% van de kijkcijfers haalde in prime time, heeft Al Aoula niet meer dan 5,8% en Al Maghribia 2,1% van de kijkcijfers gehaald. De rest van de Marokkaanse zenders behalen nauwelijks 1,6% van de kijkcijfers.
Het programma van verborgen camera van 2M trok meer dan zeven miljoen kijkers aan en de film uitgezonden door Al Aoula "De wolf van Assilah" werd gevolgd door bijna twee miljoen mensen, dus de meest bekeken programma van Al Aoula.
De buitenlandse zenders in tegendeel, haalden sinds het begin van de Ramadan 46% van de kijkcijfers. De meeste bekeken satellietzenders door de Marokkanen tijdens deze Ramadan zijn MBC1, MBC2 en Al Hayat.
Marokko in wereldtop goedkoopste familievakantiebestemmingen
Grotten van Hercules in Tanger bedreigd door bouwprojecten
Marokkaanse influencer in Algerije gearresteerd
Jonge vrouw vermoord na wilde avond in toeristencomplex Marrakech
Rotterdamse influencer Armani vast in Marokko na omstreden blind dating
Marokkanen verwerpen influencers
Zangeres Karima Gouit op luchthaven Marrakech gearresteerd?
Actrice Sanaa Akroud keert definitief terug naar Marokko
Amsterdam eert ’Marokkaanse Van Gogh’ met brug
Influencer veroorzaakt schandaal op vlucht Royal Air Maroc
Eerste beelden Gladiator 2, deels opgenomen in Marokko (video)
Saad Lamjarred: concert in Egypte zorgt voor ophef
Medi 1 TV reageert op belediging Koning Mohammed VI
Britse rapper Professor Green en Karima Adebibe uiteen