5 augustus 2011 - 21:00 - Cultuur
De Marokkaanse televisiezender 2M haalde 41% van de kijkcijfers tijdens de eerste dagen van de Ramadan. De eerste nationale zender Al Aoula volgt met 8,6% en Al Maghribia met 2,4%. De overige Marokkaanse ketens werd slechts gevolgd door 1,8% van de kijkers.
Buitenlandse zenders eigenen zich 46,1% van de nationale kijkcijfers toe, wat de duidelijke voorkeur bewijst van Marokkanen voor Egyptische en andere Arabische programma’s.
De Marokkaanse programma voor Ramadan 2011 wordt gedomineerd door komedies en wordt als zeer slecht beoordeeld door de critici. Zij vinden namelijk dat iets minder publiciteit, waarvan de toegewezen tijd veel hoger ligt dan dan de toegestane quota, en meer innovatieve producten zouden helpen de kijkers te behouden.
Vele kijkers zeggen echter de Live Show van Medi 1 Tv uitgezonden tijdens de ftour, te appreciëren.
Sahara: Omar Hilale’s droge antwoord aan Algerije
Sjeik Sar lanceert controversieel "halal Tinder"
Marokkaanse ambachtslieden "willekeurig" vastgehouden in Algerije
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Achraf Hakimi haalt Hakim Ziyech in
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Zangeres Karima Gouit op luchthaven Marrakech gearresteerd?
Actrice Sanaa Akroud keert definitief terug naar Marokko
Amsterdam eert ’Marokkaanse Van Gogh’ met brug
Influencer veroorzaakt schandaal op vlucht Royal Air Maroc
Eerste beelden Gladiator 2, deels opgenomen in Marokko (video)
Saad Lamjarred: concert in Egypte zorgt voor ophef
Medi 1 TV reageert op belediging Koning Mohammed VI
Britse rapper Professor Green en Karima Adebibe uiteen