16 februari 2017 - 12:10 - Economie
De aanleg van een HSL-spoorlijn in Marokko is op dag van vandaag het duurste infrastructuurproject in Afrika. Dat blijkt uit een rapport van een Britse auditkantoor.
Volgens Deloitte Touche Tohmatsu Limited zal de Marokkaanse TGV bij zijn lancering in 2018 maar liefst 4 miljard dollar investeringen hebben gevergd. Dat maakt van de HSL het duurste project in de maak in Afrika.
Op de tweede plaats staat een tweede Marokkaans ontwikkelingsproject, namelijk de zonnecentrale Noor in Ouarzazate. De centrale zal in totaal 2,7 miljard dollar kosten.
En Marokko wordt nog een derde keer in de ranglijst vermeld met de nieuwe haven Nador West Med op de achtste plaats. De bouw van de haven in het noorden van het land zal een investering van 1 miljard dollar vergen.
Arm maar briljant: het inspirerend verhaal van Mohamed Dari
Marokko wil medische vliegtuigen huren
Marokko tweede leverancier van tomaten aan EU na Nederland
Marokko werkt aan nieuw masterplan voor luchthavens
België stuurt een inlichtingenofficier naar Marokko
Zware celstraf voor inbreker wisselkantoor Al Hoceima
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko