15 januari 2015 - 19:19 - Marokko
Terwijl vele Marokkanen enkel trouw zweren aan McDonald’s, blijkt uit een onderzoek van The Economist dat ze eigenlijk veel liever Pizza Hut hebben.
Het Britste tijdschrift publiceerde een interactieve kaart van fastfood naties. Daarvoor werd gekeken naar gegevens van Amerikaanse fastfoodketens en de Wereldbank.
Marokkanen hebben dus liever een pizza bij Pizza Hut dan een Big Mac bij McDonald’s. Ook onze Saoedische vrienden en de Sri Lankanen geven de voorkeur aan Pizza Hut.
In Europa is Ronald de grote winnaar, behalve in het Verenigd Koninkrijk, waar Subway de beste resultaten behaalt. Subway is ook een hit in Noord-Amerika, Brazilië, Rusland en Australië.
China en Egypte zijn daarentegen fans van KFC terwijl Starbucks nog steeds moeilijkheden ervaart om een plek te veroveren.
Toestel Royal Air Maroc aan grond door motorstoring in Parijs
Prinses Amalia terug in Nederland na bedreigingen Mocro Maffia
Nieuwe club voor Sofyan Amrabat?
Nieuwe vliegtuigen voor Royal Air Maroc
Marokko in wereldtop goedkoopste familievakantiebestemmingen
Grotten van Hercules in Tanger bedreigd door bouwprojecten
Nieuwe vliegtuigen voor Royal Air Maroc
Marokko in wereldtop goedkoopste familievakantiebestemmingen
Grotten van Hercules in Tanger bedreigd door bouwprojecten
Jonge vrouw vermoord na wilde avond in toeristencomplex Marrakech
Rotterdamse influencer Armani vast in Marokko na omstreden blind dating
Marokkanen verwerpen influencers
Ezel verminkt in Marokko, beul vervolgd
Sahara: Omar Hilale’s droge antwoord aan Algerije