19 april 2015 - 21:32 - Economie
Marokkanen zijn dol op winkelcentra! Dat stelt La vie éco in ieder geval in een lang artikel over de shoppinggewoontes van Marokkanen.
In Marokko zijn winkelcentra echte attracties die jaarlijks miljoenen bezoekers over de vloer krijgen. Volgens het blad zijn winkelcentra in de afgelopen jaren zelfs de eerste weekendactiviteit van de Marokkanen geworden.
Zo bezochten 17 miljoen mensen de Morocco Mall in Casablanca vorig jaar. In Marrakech verwelkomde het Al Mazar winkelcentrum 5 miljoen bezoekers en de Carré Eden 3 miljoen.
Een onderzoek van de groep Petra, eigenaar van de winkelcentra Al Mazar en Borj Fez, toont aan dat 94% van de Marokkanen geld uitgeven wanneer ze een mall bezoeken.
Dit daverend succes trekt ook steeds meer investeerders aan. Marokkaanse holding Aksal en investeringsfonds Wessal Capital kondigden begin maart de bouw aan van een winkelcentrum van 6 hectare in Rabat.
Sahara: Omar Hilale’s droge antwoord aan Algerije
Sjeik Sar lanceert controversieel "halal Tinder"
Marokkaanse ambachtslieden "willekeurig" vastgehouden in Algerije
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Achraf Hakimi haalt Hakim Ziyech in
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven