14 augustus 2011 - 09:00 - Cultuur
De sitcom "Dima Jirane", in prime time uitgezonden op 2M tijdens deze Ramadan, zou dagelijks gemiddeld 55% van televisiekijkers aantrekken met een piek van 57,2% afgelopen zondag, volgens Ali n ’Productions, co-producent van de serie.
Deze uitzonderlijk cijfers voor een Ramadanmaand, brengt "Dima Jirane" op de eerste plaats van de fictie-programma’s gekeken door de ramadaners.
"Yak Hna Jirane", eerste seizoen van "Dima Jirane" uitgezonden tijdens Ramadan 2010 op 2M werd dagelijks gevolgd door bijna drie miljoen Marokkanen.
"Dima Jirane" begrijpt 30 afleveringen van 26 minuten elk. De serie maakt deze dagen de polemiek in Marokko omdat het aantal reclamespots tijdens de uitzending ervan, ver boven de toegelaten quota ligt.
Op de eerste dag van Ramadan haalde 2M 41% van de kijkcijfers, gevolgd door Al Aoula met 8,6%, Al Maghribia met 2,4% en de andere Marokkaanse zenders 1,8%. Buitenlandse zenders eigenen zich ook nog eens 46,1% van de nationale kijkcijfers toe dit Ramadan.
Toestel Royal Air Maroc aan grond door motorstoring in Parijs
Prinses Amalia terug in Nederland na bedreigingen Mocro Maffia
Nieuwe club voor Sofyan Amrabat?
Nieuwe vliegtuigen voor Royal Air Maroc
Marokko in wereldtop goedkoopste familievakantiebestemmingen
Grotten van Hercules in Tanger bedreigd door bouwprojecten
Zangeres Karima Gouit op luchthaven Marrakech gearresteerd?
Actrice Sanaa Akroud keert definitief terug naar Marokko
Amsterdam eert ’Marokkaanse Van Gogh’ met brug
Influencer veroorzaakt schandaal op vlucht Royal Air Maroc
Eerste beelden Gladiator 2, deels opgenomen in Marokko (video)
Saad Lamjarred: concert in Egypte zorgt voor ophef
Medi 1 TV reageert op belediging Koning Mohammed VI
Britse rapper Professor Green en Karima Adebibe uiteen